Maximaliseer uw AdSense-RPM met deze 21 essentiële tips voor uitgevers. Verbeter de advertentieplaatsing, target goedbetaalde zoekwoorden, optimaliseer de paginasnelheid en meer. Vergroot vandaag nog uw omzetpotentieel!

AdSense RPM is een van de belangrijkste prestatie-indicatoren die uitgevers vaak proberen te optimaliseren. Een groot probleem voor uitgevers is de fluctuerende aard van RPM als indicator. De ene dag schiet het de lucht in, de andere dag zakt het in.

Hoe het ook zij, één ding is zeker: steeds meer uitgevers verdienen geld aan hun content met Google AdSense, en de concurrentie zal hevig zijn. Sterker nog, tegen 2027 zullen de uitgaven voor digitale reclame een enorme hoogte bereiken. $ 870.85 miljard Amerikaanse dollars wereldwijd, en Google zal eigenaar zijn 89.98% ervan.

Als het om de AdSense RPM gaat, is het moeilijk om een ​​trend te voorspellen. Daarom zijn de meeste Google AdSense Uitgevers vragen zich uiteindelijk af: "Hoe verhoog ik de AdSense RPM?"

Daarnaast hebben veel uitgevers de neiging om RPM te verwarren met CPM, waardoor de zaken ingewikkelder worden. 

Voordat we verder gaan met tips over het verhogen van de RPM van AdSense, willen we eerst bespreken wat RPM is en hoe dit verschilt van CPM.

Wat is Adsense-RPM?

Adsense RPM is een belangrijke statistiek exclusief voor Google Adsense. Het is ontworpen om de geschatte inkomsten te meten die een uitgever kan genereren voor elke 1,000 advertentievertoningen. Met deze indicator kunnen uitgevers inzicht krijgen in de gemiddelde opbrengst per duizend views, wat een waardevol hulpmiddel is om de effectiviteit van hun Adsense-strategie voor het genereren van inkomsten te evalueren. 

Waarom is het belangrijk?

Adsense RPM is een belangrijke indicator voor hoe effectief een website zijn verkeer genereert.

Het biedt uitgevers bruikbare gegevens om hun monetisatiestrategie te verfijnen. Door RPM-gegevens te analyseren, kunnen uitgevers de soorten content identificeren die gericht verkeer aantrekken, en beter betalende advertenties selecteren om hun contentstrategie hierop aan te passen. 

Hoe wordt de RPM van Adsense berekend?

De AdSense RPM wordt bepaald door uw geschatte inkomsten te delen door het aantal paginaweergaven dat u heeft ontvangen en het resultaat vervolgens met 1000 te vermenigvuldigen. De formule voor het berekenen van de AdSense RPM is eenvoudig:

Zo kunt u de Adsense-RPM berekenen: 

AdSense RPM = (geschatte inkomsten / aantal paginaweergaven) * 1000

Stel dat uw website een geschatte inkomsten heeft van €1500 en 200,000 pageviews ontvangt.

In dit geval zou de RPM van AdSense ($ 1500 / 200,000) * 1000 zijn. De RPM in dit scenario zou $ 7.50 zijn.

Wat is pagina-RPM versus CPM?

hoe u de adsense-RPM kunt verhogen: pagina-RPM versus CPM

Zoals hierboven vermeld, RPM is de geschatte omzet die u verdient op basis van het aantal weergaven van uw websitepagina. CPM (kosten per duizend vertoningen) is daarentegen de prijs die de adverteerder betaalt voor 1000 vertoningen.

Kortom, CPM is een op adverteerders/marketeer gerichte statistiek die vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd door webuitgevers. RPM is bedoeld om uitgevers een gevoel van richting te geven over hoeveel ze kunnen verdienen met de ontvangen waarde advertentievertoningen.

De volgende voorbeelden geven u een beter inzicht in het verschil tussen deze twee statistieken.

Stel dat uw geschatte opbrengst € 1,000 bedraagt ​​voor 10,00,000 paginaweergaven. Daarom zou uw zou-RPM er als volgt uit moeten zien:

hoe u de adsense RPM kunt verhogen: RPM-formule

→ 1,000 / 10,00,000 * 1000 = $1 RPM

Stel nu dat het campagnebudget van de adverteerder € 500 bedraagt ​​en dat u 5,00,000 advertentievertoningen heeft ontvangen. Daarom zou hun CPM er als volgt uit moeten zien:

CPM-formule

→ 500 / 5,00,000 * 1000 = € 1 CPM

Laten we nu teruggaan naar de kern van de zaak en onderzoeken hoe u uw Google Adsense-RPM kunt verhogen.

21 snelle tips om de AdSense RPM te verhogen

Terwijl u de lijst doorneemt, zult u merken dat alle punten met elkaar samenhangen. Wij adviseren u om ze allemaal te overwegen om betere resultaten te behalen.

1. Verhoog gericht verkeer

Het aantrekken van gericht, doelgericht verkeer met hoge intentie is de sleutel tot succes binnen het AdSense RPM-gamma. Focus daarom op het creëren van content rond zoekwoorden met een hoog zoekvolume en potentieel voor verkeer. Een grote hoeveelheid relevant verkeer zorgt ervoor dat u CPM's met de beste waarde kunt handhaven, wat op zijn beurt resulteert in een hogere RPM.

2. Versterk uw SEO

SEO richt zich op zoekopdrachten op basis van intentie. Om relevant verkeer te verhogen, SEO moet uw topprioriteit zijn. U kunt kwaliteitsgebruikers naar uw website trekken via zoekmachines, en SEO-vaardigheden helpen u daarbij.

Werk aan alle aspecten van de SEO van je website, zoals gebruikerservaring, sitesnelheid en meer. Alleen al werken aan de snelheid van je website kan vruchtbare resultaten opleveren, omdat het helpt de bouncepercentage. Als gevolg hiervan zal uw website op de bovenste pagina's van de zoekmachine verschijnen, wat zal leiden tot meer verkeer, en dat betekent meer advertentie zichtbaarheid.

Eigenlijk, studies hebben aangetoond dat websites die binnen één seconde laden hun conversiepercentage met 39% verhogen. Om de laadtijd van een pagina te verkorten, kunt u afbeeldingen comprimeren en onnodige scripts of code opschonen.

Het is echter belangrijk om te beseffen dat het optimaliseren van de laadsnelheid van pagina's slechts één aspect is van een uitgebreide SEO-strategie. Er is nog veel meer te doen, dus zorg ervoor dat u de SEO-strategie voor uw website niet vergeet.

3. Verbeter de kwaliteitsscore van de inhoud

De volgende stap nadat je bezoekers op je website hebt, is ervoor zorgen dat ze blijven. Zorg ervoor dat je content je bezoekers niet afschrikt. Creëer hoogwaardige content die relevant is voor je niche om gebruikers langer op je website te houden en hun advertentiebereik te vergroten. Je kunt je bovendien richten op nicheonderwerpen die goedbetaalde adverteerders aantrekken.

Tegelijkertijd kunt u multimedia in uw content integreren, zoals video's, infographics en interactieve elementen om bezoekers te boeien. Dit vergroot de scrolldiepte van uw webpagina en vergroot zo de kans dat er op advertenties wordt geklikt.

Navigeer ten slotte als gebruiker door uw eigen site en vraag uzelf af of uw content 100% recht doet aan de zoekcontext.

4. Zet in op CPC-zoekwoorden met een reële waarde

Na organische methoden moet je je richten op betaalde methoden. Vind goedbetaalde methoden. CPC Zoekwoorden die ook aansluiten bij de content die je op je website publiceert. Tools zoals Keyword Planner, Ahrefs en SEMrush helpen je de juiste zoekwoorden te vinden.

Houd bovendien ook je concurrenten in de gaten. Analyseer de zoekwoorden waarop ze zich richten en kijk of ze bij je content passen. Je kunt je niche ook verfijnen en zoekwoorden selecteren met een hoge CPC en minder verkeer.

5. Gebruik sectietargeting

Omdat u de nadruk legt op inhoud en relevantie, kunt u met de AdSense-functie 'sectietargeting' de relevantie van uw advertenties vergroten door meer contextuele en op inhoud gerichte advertenties aan gebruikers te tonen.

U kunt aanvullende content over specifieke onderwerpen op uw website opnemen om AdSense te helpen bepalen welke relevante advertenties moeten worden weergegeven. Dit kan zinnen of alinea's bevatten. Het kan echter een week of twee duren voordat de wijzigingen van kracht worden.

6. Gebruik geotargeting

Wanneer je een sterke greep hebt contextuele advertentiesDoor de targeting te verfijnen op basis van geografie, kunt u mogelijk nog betere resultaten behalen. Als u bijvoorbeeld weet dat de regio VS het meest relevante verkeer genereert, kunt u overwegen uw targeting voor deze locatie te verfijnen om meer advertentievertoningen te genereren.

Bovendien kunt u zich richten op andere landen, zoals Canada, Australië of zelfs het Midden-Oosten, omdat deze landen vaak goedbetaalde advertenties genereren.

7. Gebruik categorieblokkering

Advertentierelevantie en inkomsten gaan hand in hand. Hoewel het weergeven van een willekeurige advertentie een hoog aantal vertoningen kan genereren, kunt u, als dit resulteert in zeer lage CPC- of CPM-tarieven, overwegen om de blokkeringsopties in uw AdSense-account te gebruiken om die advertentiecategorie te pauzeren.

Bovendien kan het verzamelen van de lijst en het verwijderen van de niet-presterende adverteerders (degenen met een zeer lage CPC) daadwerkelijk een aanvulling zijn op uw algehele advertentieopbrengstBovendien kunt u voorkomen dat uw concurrenten hun advertenties op uw website weergeven.

U kunt ook het AdSense Ad Review Center gebruiken om te controleren welke advertenties op uw site worden weergegeven. U kunt advertenties die slecht presteren, blokkeren.

8. Verbeter uw gebruikerservaring

Het primaire doel van je website is het weergeven van advertenties. Maar het belangrijkste aandachtspunt van je bezoekers is de content. Het is dus vanzelfsprekend om advertenties zo te plaatsen dat ze de leeservaring van bezoekers niet belemmeren. Navigeer nogmaals door je eigen site of vraag je collega om feedback. Vraag vervolgens of je de content 100% recht doet aan de content. gebruikerservaring. Gebruikerservaring kan ook een geweldige manier zijn om uw SEO te verbeteren.

9. Optimaliseer advertentieformaten

De advertentie-indelingen De locatie waar u ze plaatst, de afstand tot de content, de weergave van advertenties en het aantal advertenties dat u weergeeft, zijn allemaal belangrijke aspecten om te overwegen. Al deze factoren helpen bezoekers te begrijpen hoeveel ze met uw website willen interacteren. Hoe langer bezoekers op uw website blijven, hoe beter de CPM's zullen zijn.

Bovendien kunt u experimenteren met bepaalde advertentieformaten, zoals 336×280 (grote rechthoek) of 300×600 (grote wolkenkrabber), omdat ze doorgaans beter presteren op het gebied van klikfrequenties (CTR).

U kunt ook een strategie bedenken voor het serveren van zowel tekst als weer te geven advertenties Tegelijkertijd op dezelfde webpagina. Het zorgvuldig plannen van hun plaatsingen geeft je niet alleen een creatieve voorsprong, maar verhoogt ook de AdSense RPM.

Bovendien kunt u ook Google Auto Ads inschakelen. Deze functie maakt gebruik van geavanceerde machine learning om advertentieformaten en hun plaatsingen automatisch te optimaliseren voor betere resultaten.

Een andere manier om advertentieplaatsingen te optimaliseren is via responsieve display-advertentiesU kunt om te beginnen responsieve advertentieblokken op uw website plaatsen. Deze advertenties passen automatisch in de beschikbare advertentieruimte door hun formaat, weergave en formaat aan te passen. Dit zorgt voor zichtbaarheid op alle apparaten. Daarnaast rich media advertenties zijn ook het overwegen waard.

10. Start headerbiedingen

Header bieden is een verbeterd alternatief voor de traditionele uitgever watervaltechniek, waarbij elk advertentieverzoek van één persoon wordt doorgegeven advertentienetwerk naar een ander voor vulpercentages, en zo verder. Header bidding intensiveert de concurrentie om uw advertentievoorraad en handhaaft hoge CPM's doordat u gelijktijdig meerdere demand partners kunt bereiken.

11. Verhoog CTR (Click-through Rate)

Een hogere CTR heeft automatisch een positief effect op uw RPM. Om dit te bereiken, kunt u uw advertentiestijlen aanpassen. U kunt bijvoorbeeld advertentiekleuren gebruiken die passen bij de kleur van uw website of deze complementeren, zodat ze minder opvallen. opdringerig maar toch merkbaar.

U kunt ook overwegen om: native adsHun klikfrequentie (CTR) kan oplopen tot acht keer hoger dan die van conventionele displayadvertenties. Dit komt doordat klanten deze advertenties als betrouwbaarder en aantrekkelijker ervaren.

Door advertenties te plaatsen in de flow van het artikel, vooral in goed verdeelde content, genereert u ook meer kliks.

12. Probeer AdSense YouTube

Tegenwoordig zijn video's en videoadvertenties zijn op de rol. Als u een video-uitgever bent, vergeet dan niet dat u altijd het YouTube-platform kunt gebruiken om efficiënt gebruik te maken van videoadvertenties, afhankelijk van uw verkeer en doelgroeptype. Anders dan dit, rich media advertenties zijn ook het overwegen waard.

Als uw Webmaster instrument Als je ziet dat je gebroken links hebt, herstel ze dan onmiddellijk. Gebroken links hebben een geleidelijke impact op je SEO, wat uiteindelijk je verkeer kan beïnvloeden. Het effect blijft mogelijk onopgemerkt, maar het is het beste om gebroken links zo snel mogelijk te verhelpen. Veel tools voor het controleren van gebroken links kunnen je helpen externe links te detecteren en te verwijderen.

14. Herwerk de crawlstructuur van uw site

Naast verbroken links kunt u met de webmastertool ook de crawlmethode van uw website analyseren en herstructureren. Omdat het een gratis tool van Google is, maken veel uitgevers er al gebruik van.

15. Verbeter de advertentieplaatsing

Er zijn twee manieren om uw prestaties te verbeteren advertentieplaatsing: advertenties boven de vouw en in de inhoud plaatsen.

Advertenties boven de vouw plaatsen, maakt ze beter zichtbaar voor gebruikers wanneer ze op je website terechtkomen. Plaats er echter niet te veel advertenties, omdat dit storend kan zijn voor de gebruiker. Op mobiele apparaten mag maximaal 50% van de zichtbare advertentie boven de vouw staan. Op desktops mogen de advertenties niet meer dan 30% van het scherm beslaan.

De tweede manier is het plaatsen van advertenties binnen de content. Advertenties tussen de content worden vaker gezien als bezoekers verder lezen. Om zichtbaarheid van advertentiesJe kunt advertenties invoegen rond boeiende secties zoals de inleiding of tussen alinea's. Maar hoge advertentie frequentie kan je overdrijven en ook de gebruikerservaring verpesten. Zorg er dus voor dat je het ideale aantal advertenties op je website plaatst.

16. Implementeer Ad Refresh

Advertentie vernieuwen Hiermee kunt u dezelfde gebruiker meer dan één advertentie in dezelfde advertentieruimte tonen. Wanneer aan een bepaalde voorwaarde is voldaan, bijvoorbeeld de tijd die de bezoeker op de pagina doorbrengt of een actie die hij uitvoert, wordt de huidige advertentie vervangen door een nieuwe. Zorg ervoor dat u alleen de advertentieblokken vernieuwt die momenteel door de gebruiker worden bekeken. Met deze vertoningen gaat de RPM van uw pagina omhoog, ook al is de CPM lager dan die van de oorspronkelijke advertentie.

17. A/B-testadvertentie-instellingen

Een van de cruciale punten om de AdSense RPM te verhogen is om A / B-test uw advertentie-instellingen. U kunt beginnen met experimenteren met advertentiedichtheidTest hoeveel advertenties per pagina het beste werken voor uw doelgroep. Maar onthoud dat te veel advertenties de gebruikerservaring kunnen schaden, terwijl te weinig advertenties uw omzetpotentieel kunnen beperken.

Met AdSense-heatmaps kunt u ook zien waar gebruikers de meeste tijd op uw pagina's doorbrengen. Vervolgens kunt u de advertentieplaatsing op basis daarvan optimaliseren.

A/B-testen met advertentieformaten, plaatsing of andere factoren kost tijd om het gewenste effect te bereiken. Je moet minstens een week wachten voordat je controleert of de wijzigingen beter presteren. Zo niet, dan kun je de actie altijd ongedaan maken. Voor positieve resultaten is het echter belangrijk om nooit te stoppen met experimenteren met verschillende factoren.

18. Diversifieer uw netwerken

Het percentage advertentie-eenheden dat gevuld is met advertenties staat bekend als de Vullingspercentage. Een hoog vulpercentage verhoogt de pagina-RPM, hoewel 100% onmogelijk is vanwege factoren zoals netwerkproblemen of bezoekers die de pagina verlaten voordat de advertenties worden geladen.

Afhankelijkheid van slechts één provider kan het lastig maken om een ​​hoge vulgraad te bereiken. Om dit te beperken, kunt u samenwerken met een advertentieserver waarmee u met meerdere advertentieleveranciers (advertentienetwerken, advertentie-uitwisselingenEnz.). 

Je kunt eerst je directe campagnes inzetten om de meest winstgevende advertenties in de premium slots te plaatsen. Vul vervolgens de rest van je advertentieslots in via verschillende advertentienetwerken. Dit garandeert niet alleen winstgevende plaatsingen, maar verhoogt ook de vullingsgraad.

19. Optimaliseer uw website voor mobiele apparaten

Tussen 2024 en 2029 wordt voorspeld dat het aantal smartphonegebruikers wereldwijd zal toenemen. toenemen tot 6.2 miljard, met een gestage groei van 37.08%. De cijfers maken het duidelijk: het optimaliseren van uw website en mobiele advertenties is essentieel voor RPM-optimalisatie.

Verhoog Google AdSense RPM
Beeldbron: Statista

Er zijn een paar specificaties die je kunt aanpassen voor mobiele optimalisatie. Zorg er ten eerste voor dat je website een responsief ontwerp gebruikt voor een naadloze ervaring op alle apparaten. Vereenvoudig het menu en de interface voor eenvoudige mobiele navigatie. Ten slotte moeten advertenties strategisch worden geplaatst om de aandacht te trekken zonder de content te verstoren, aangezien ongeziene advertenties op mobiele apparaten leiden tot misgelopen inkomsten.

20. Blijf kijken, volgen en analyseren

Ondanks alle inspanningen die u levert, of het nu gaat om SEO, inhoud, advertentieformaten, advertentieplaatsing of advertentieaankoopmethoden, vergeet niet dat u alles wat u doet moet blijven volgen. Als u zelfs maar één activiteit weglaat, krijgt u onnauwkeurige kennis en wordt uw begrip van wat werkte en wat niet belemmerd.

21. Los technische problemen op om alles draaiende te houden

Ten slotte moet je alle technische fouten oplossen. Je werkt misschien wel constant aan SEO, content en allerlei andere dingen. Maar uiteindelijk zouden er geen losse technische puntjes moeten zijn die al je inspanningen tenietdoen. De meest voorkomende technische aspecten zijn onder meer het verbeteren van de laadtijd van pagina's/advertenties en de mobiele gebruiksvriendelijkheid.

Hoeveel Adsense RPM wordt als goed beschouwd?

Als het gaat om het meten van de kwaliteit van Adsense RPM (Revenue Per Mille), worden er tal van factoren in overweging genomen. Dit is een vraag die vaak uiteenlopende meningen en veelzijdige perspectieven met zich meebrengt. Het concept van een ‘goede’ Adsense-RPM is afhankelijk van verschillende sleutelfactoren, waaronder niche, websiteverkeer, advertentieplaatsing en de algemene strategie voor het genereren van inkomsten. Hier zijn een paar factoren die van invloed zijn op de RPM:

Verkeer van de website

Het is ook belangrijk om de RPM van Adsense te evalueren binnen de context van websiteverkeer. Hogere verkeersvolumes, vergezeld van aantrekkelijke inhoud en betrokken gebruikers, genereren doorgaans betere RPM-cijfers. 

Aan de andere kant ervaren websites met nichespecifiek en gericht verkeer vaak gunstigere RPM-tarieven dan websites met breed, algemeen verkeer.

Dat gezegd hebbende, laten we eens kijken hoe plaatsingen van advertenties uw Adsense-RPM kunnen beïnvloeden

Advertentieplaatsing

Een ander cruciaal aspect om te overwegen is de plaatsing van advertenties. Het vakkundig integreren van advertenties op strategische locaties op uw website kan een aanzienlijke impact hebben op uw Adsense RPM. Plaatsing van advertenties die op natuurlijke wijze aansluiten op de content en tegelijkertijd de gebruikerservaring behouden, kan de advertentie-RPM verbeteren. klikfrequenties en de totale omzet verhogen.

Rol van de strategie voor het genereren van inkomsten

Bovendien speelt de effectiviteit van uw algemene strategie voor het genereren van inkomsten ook een belangrijke rol bij het bepalen van een bevredigende Adsense-RPM. Het inzetten van diverse inkomstenstromen, zoals affiliate marketing of gesponsorde inhoud kan, in combinatie met Adsense, bijdragen aan hogere totale inkomsten.

Nu we het alleen over de cijfers hebben:

  • Aan de lage kant kan de RPM van Google Adsense ergens tussen de $ 2 en $ 5 liggen.
  • Op het gemiddelde niveau kan de RPM van Adsense ergens tussen de $ 5 en $ 10 liggen.
  • Ten slotte kan de RPM van Adsense aan de hogere kant oplopen tot €50+. 

Dat is echter volledig afhankelijk van het type niche. Volgens SEMrushzijn de beste niches in de VS voor Adsense verzekeringen, online onderwijs, marketing en reclame, en de lijst gaat maar door. Hier is de lijst ter referentie. 

Adsense-RPM
Afbeeldingsbron - SEMrush

Wat beïnvloedt AdSense RPM?

Het volgen van alle praktische tips om de RPM van AdSense te verhogen is het beste. Maar wat zijn de factoren die uw AdSense RPM beïnvloeden, zowel in positieve als in negatieve zin? 

Er zijn twee statistieken die de pagina-RPM beïnvloeden.

CTR (klikfrequentie)

CTR is een adverteerder/marketeer-statistiek die wordt gebruikt om het percentage klikken te berekenen door het totale aantal advertentieklikken te delen door het totale aantal advertentievertoningen. Bijvoorbeeld:

→ 50 (klikken) / 800 (vertoningen) * 100 = 6.25% CTR

CPC (kosten per klik)

Het definieert het bedrag dat de adverteerder/marketeer bereid is u voor elke klik te betalen.

Hoe kunt u omgaan met de veranderende aard van AdSense RPM?

Hoe hoger de CTR en CPC, hoe hoger de omzet. Je moet vooral overwegen om aan te werken het verbeteren van de advertentie-CTR Om uw RPM te verhogen. Ook voor het verbeteren van de CTR zijn factoren zoals advertentieplaatsing, relevantie en betere content van belang. Deze factoren zijn essentieel voor het verbeteren van de zichtbaarheid van advertenties, wat resulteert in een hoge CTR/CPC.

Waarom verandert de pagina-RPM?

RPM is een geschatte waarde en het is normaal dat deze fluctueert. Als uitgever is het ideaal om naar de algemene trends te kijken in plaats van je te richten op dagelijkse statistieken. Elke doorgevoerde wijziging heeft tijd nodig om de effectiviteit ervan op de RPM te tonen. Blijf desondanks experimenteren op je website totdat je de juiste oplossing hebt gevonden.

Als uitgever moet je slechts gedeeltelijk vertrouwen op RPM. Combineer het met andere statistieken om een ​​duidelijk beeld te krijgen van hoe je website daadwerkelijk presteert.

Key Takeaways – AdSense RPM

AdSense-RPM: Een exclusieve metriek van Google die de omzet meet die een uitgever kan verdienen per 1000 advertentievertoningen.

AdSense RPM-formule: AdSense RPM = (geschatte inkomsten / aantal paginaweergaven) * 1000

Factoren die van invloed zijn op AdSense RPM: Websiteverkeer, advertentieplaatsing en monetisatiestrategie.

Pagina-RPM versus CPM: RPM is de geschatte omzet die u verdient op basis van het aantal weergaven van uw websitepagina. CPM (kosten per duizend vertoningen) daarentegen, is de prijs die de adverteerder betaalt voor 1000 vertoningen.

Advertentiespecifieke tips om de AdSense RPM te verhogen: Optimaliseer advertentieformaten en advertentieplaatsingen, start header bidding, implementeer advertentievernieuwing, test advertentie-instellingen A/B, diversifieer advertentienetwerken en optimaliseer voor mobiele apparaten.

Veelgestelde vragen – AdSense RPM

1. Wat betekent pagina-RPM?

Pagina-RPM is de maatstaf die wordt gebruikt om de totale inkomsten te meten die een website genereert voor elke 1000 weergaven op één pagina. 

2. Hoe bereken je de pagina-RPM?

De formule voor het berekenen van de pagina-RPM is:
Pagina-RPM= (geschatte inkomsten/aantal paginaweergaven)*1000

3. Wat is vCPM?

vCPM (viewable cost per mile) berekent hoe vaak de gebruiker een advertentie bekijkt. Terwijl CPM de kosten voor duizend vertoningen meet, meet vCPM de kosten voor duizend zichtbare vertoningen. 

4. Wat is het verschil tussen pagina-RPM en vertonings-RPM?

De vertonings-RPM berekent de werkelijke inkomsten die worden gegenereerd voor elke advertentie die aan de gebruiker wordt weergegeven. Het berekent de opbrengst per duizend vertoningen.

Pagina-RPM is afhankelijk van de vertonings-RPM, samen met het aantal vertoningen dat op een pagina wordt weergegeven. Uitgevers zouden meer aandacht moeten besteden aan pagina-RPM, omdat dit nuttiger is voor optimalisatie advertentie-indelingen

5. Wat is de gemiddelde AdSense-RPM?

De gemiddelde AdSense-RPM verschilt per uitgever en is afhankelijk van de niche, de inhoud op uw website en diverse andere factoren. 

6. Wat beïnvloedt de RPM van AdSense-pagina's? 

CTR en CPC zijn de twee belangrijkste statistieken die een direct effect hebben op uw RPM. Een hogere CTR en CPC resulteren in een hogere RPM. Daarom wordt uitgevers geadviseerd om op deze statistieken te letten. 

5 Heb je vragen? Stel ze hier.

  1. Bedankt voor deze inzichtelijke berichten. Ik ben erg gefrustreerd door de daling in het aantal klikken op mijn advertenties. De paginaweergaven en de advertentievertoning zijn hoog, maar het aantal klikken is laag

  2. Prachtig geschreven bericht. Je blog heeft mij waardevolle informatie opgeleverd; het was fascinerend om te lezen; bedankt voor het delen van dit fantastische materiaal met mijn visie.

Schrijf een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Ontdek hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.